Wednesday, March 11, 2009

bosan, kerja & geram

bismillahirrahmanirrahim....

wah, dah lama x update blog... rasanya macam pelik je kan tajuk post ni? saja nak bagi suspen. cewah.ihiks... maknanya ada 3 cerita untuk hari ini....

ok.. cerita pertama (bosan)....
pagi tadi masuk kerja (lab) , aku mmg xde kerja yang nak dibuat. 8.30 pg ada meeting dept. bincang pasal prjk yang sedang berjalan. lepas meeting oleh kerana diorg pun xde kerja yang nak dibagi kat aku, so aku pun sambung la baca buku HPLC. membaca je la kerja aku sepanjang pagi tadi...sangat la bosan, dengan rasa mengantuk sangat. ada la beberapa kali aku terlelap masa membaca, tapi kejap je la beberapa saat je. mampus aku kalau bos nampak.huhuhu....

cerita kedua (kerja)....

semalam kitorg dapat special coupon untuk lunch hari ni. makan besar la tengah hari tadi. alhamdulillah.... lepas tu aku xde kerja lagi nak dibuat, aku pun sambung la membaca. bosan giler tahap ...... :(
aku pun xdapat lagi my own project so aku just tolong diorg ape yang patut macam prepare sample & standard then ada la buat test method. pastu tiba2 dalam kul 5 ptg, zariff bagi aku kerja. adoyai dah petang2 baru nak bagi. banyak juga la dia explain kat aku. macam macam ada...aku pun pening.huhu... dia suruh aku buat analytical method validation (AMV) untuk projek dia. kira aku sambil buat AMV sambil belajar la. xpe la aku x kisah pun. lagipun aku dah baca AMV yang diorg dah buat sebelum2 ni cuma nak kena pahamkan betul2 lagi. pastu kak faiz menyibuk & dia tanya kenapa tiba2 ajar aku. zariff kata bos tanya dia kenapa x ajar aku. wakaka... maybe sbb bos nampak aku membaca je tu yang dia tegur zariff kot. kesian ko zariff kena tegur dengan bos. so aku pun dapat la kerja untuk 2 minggu ni. banyak juga la yang aku kena buat. so start esok kerja aku melambak.huhu...terang punya terang tau2 dah kul 5.30 ptg....

cerita ketiga (geram)...
lepas habis sesi diskusi, aku pun balik la ke meja aku. alamak ada 2 miscall, 1 mesej. tgk2 agensi sue rupanya... ada la hal yang dorg nak dari aku. diorg bagi mesej suruh aku buat sesuatu tapi aku rasa dorg x boleh minta aku buat macam yang dorg suruh sebab aku dapat kerja ni pun bukan dorg yang carikan. aku lupa nak bagitau dorg yang aku dah dapat kerja. so maybe menda ni salah aku jugak kot. ntah la. esok je la aku settle kan menda ni...harap2 ok la...

wassalam.....

1 comment:

Daisypath Vacation tickers

Daisypath Vacation tickers